قبول توبه همجنس گرا
چه میفرمایند علمای دین در مسئله ذیل:
جزای شخص یا اشخاصی که مرتکب هم جنسگرایی شدهاند، طبق مجازات شرع اسلام (که در جایی ملاحظه کردم سه راه بیشتر نیست، سوزاندن، پرت کردن شخص که مرتکب گناه شد، در حال بسته بردن دستان و پاها، کشتن شخص با شمشیر) باید محاکـمه شوند، درحـالیکـه شخص یا اشخاص از کرده خود پشیمان اند و میدانند که مرتکب چه خلاف بزرگی شدهانـد، حکم خداوند در اینجا چیست؟
الجواب باسم ملهم الصواب
بر مسلمان مطلع و آگاه از حال آنان لازم است که پردهپوشی افراد مذکور را بنمایند و ای بهتر است و آنان را به مقامات قضائی معرفی نکنند.
وفي الحدیث:
«قال هشام: فحدثنی يزيد بن نعیم عن ابیه ان رسول الله صلي الله عليه و سلم قال له حين رآه: «وَاللَّهِ يَا هَزَّالُ لَوْ كُنْتَ سَتَرْتَهُ بِثَوْبِكَ كَانَ خَيْراً مِمَّا صَنَعْتَ بِهِ» قال فی التـنقیح: اسناده صالح». [اعلاء السنن: 11/479].
اگر امر و جرم آنان به نزد قاضی با بینه شرعی ثابت شود حد بر آنان اجرا میشود و حد پاک کننده گناه آنان نخواهد بود، بلکه با توبه از گناه، پاک میشوند و توبه کنند امید است که خداوند متعال آن را بپذیرند.
قال الله تعالی:
﴿وَٱلَّذِينَ لَا يَدۡعُونَ مَعَ ٱللَّهِ إِلَٰهًا ءَاخَرَ وَلَا يَقۡتُلُونَ ٱلنَّفۡسَ ٱلَّتِي حَرَّمَ ٱللَّهُ إِلَّا بِٱلۡحَقِّ وَلَا يَزۡنُونَۚ وَمَن يَفۡعَلۡ ذَٰلِكَ يَلۡقَ أَثَامٗا ٦٨ يُضَٰعَفۡ لَهُ ٱلۡعَذَابُ يَوۡمَ ٱلۡقِيَٰمَةِ وَيَخۡلُدۡ فِيهِۦ مُهَانًا ٦٩ إِلَّا مَن تَابَ وَءَامَنَ وَعَمِلَ عَمَلٗا صَٰلِحٗا فَأُوْلَٰٓئِكَ يُبَدِّلُ ٱللَّهُ سَئَِّاتِهِمۡ حَسَنَٰتٖۗ وَكَانَ ٱللَّهُ غَفُورٗا رَّحِيمٗا ٧٠﴾ [الفرقان: 68-70].
وفي الدر:
«فلا تجوز الشفاعة فیه بعد الوصول للحاکم ولیس مطهراً عندنا بل الـمــطهر التوبة واجمعوا انها لا تسقط الحدٌ في الدنیا».
شفاعت در این باره بعد از بردن پروند و وصول به نزد حاکم درست نیست (و این حکم بعد از قضاوت قاضی و صدور حکـم میباشد) اما قبل از صدور حکم، سفارش درست است.
وفي الرد:
«قولـه: «وأجمعوا الخ» الظَّاهر أنَّ الـمرادَ أنَّها لا تسقط الحد الثابت عند الحاكم بعد الرفع إليه، أما قبلـه فيسقط الحد بالتوبة، حتى في قطاع الطَّريق .... وفي «البحر» عن «الظَّهيرية»: رجل أتى بفاحشة ثمَّ تاب وأناب إلى اللّه تعالى فإنَّه لا يعلم القاضي بفاحشته لإقامة الحد عليه، لأنَّ السِّترَ مندوب إليه اﻫ». [رد الـمحتار: 3/154].
والله أعلم بالصواب
خدا نظر -عفا الله عنه-
دار الافتاء حوزه علمیه دار العلوم زاهدان 17/2/1420ﻫ.ق
پرز دادن و دود کردن موی سر و یـا بدن
چه میفرمایند علمای دین در مسائل ذیل:
1- شخصی به بچه و کودکی به اصطلاح بلوچی «پرز» میدهد یعنی اینکه از ریش خـود یـا موی زیر بغل یا سر کمی بیرون میکند و به آن بچه میدهد، آیا این عمل از نظر شریعت درست است یا خیر؟
٢- بعضی هستند که لباسهای میت مثل (کت، کلاه، عمامه) را نگه ميدارند اگـر کسی مریض بشود تکهای از آن را دود میکنند. آیا این از نظر شریعت درست است یا خیر؟
الجواب باسم ملـهم الصواب
ج س ١ و ٢: این هر دو عمل در شرع ثبوتی ندارند زیرا که از خیر القرون چنین چیزی ثابت نمیباشد و تحت هیچ قانونی از قوانین شرعی داخل نیستند.
والله أعلم بالصواب
خدا نظر-عفا الله عنه-
دار الافتاء حوزه علمیه دار العلوم زاهدان 13/3/1420ﻫ.ق
این وب تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد و فقط عقیده اهل سنت و جماعت را بیان میکند و هدفش فقط رضای الله جل جلاله میباشد